• Головна
  • Блог
  • Симфонія та какафонія ключових слів: ЩО ТАКЕ SEO-ТЕКСТИ

Блог

Симфонія та какафонія ключових слів: ЩО ТАКЕ SEO-ТЕКСТИ

Сьогодні поговоримо про техніки написання SEO-текстів і розберемо, що таке – оптимізований текст, і для чого він потрібен.

ЩО ТАКЕ SEO-ТЕКСТИ

У загальному визначенні SEO-тексти – це статті, оптимізовані для пошукових систем шляхом додавання ключових слів – запитів користувачів. 

Зазвичай «ключовики» відповідають загальному контексту сторінки та сайту в цілому. Також можуть бути присутні слова, на які ставиться посилання – так звані анкори.

На зорі копірайтингу, а точніше, вебрайтингу вважалося, що чим більше ключовиків, тим краще. Пошукові системи сприймали контекст сторінки виключно в розрізі наявних ключових слів.

У цей період процвітали довгі беззмістовні тексти сірого кольору, нашпиговані пошуковими фразами, як гранати кістками. 

Поступово, з розвитком інтернет-маркетингу та веб-технологій, пошуковики удосконалювали роботів і врешті навчили їх читати у прямому сенсі слова. А зараз – ще й слухати.

Саме тому в просуванні контент виходить на перший план, а вимоги щодо оптимізації текстів зазнали докорінних змін. 

Сьогодні для створення SEO-тексту недостатньо вміти «органічно вписувати ключові слова» (фраза з мого першого портфоліо копірайтерки). Важливо розуміти, як працює система, і чому тексти «нудять».

Перенасиченість ключовиками не сприяє просуванню. Можливий зворотний ефект – вибагливий Ґуґл починає банити тексти та опускає сайт в органічній видачі.

Оптимізація потрібна саме для цього – забезпечення позицій в органічному пошуку. Водночас опинитися на першій сторінці Ґуґла можливо за умови дотримання таких вимог:

  1. Оптимізований контент з контекстними змістовними ключовими словами, які природньо виглядають у тексті, та LSI-фразами.
  2. Налаштований сайт з прописаними та виконаними спеціальними вимогами видимості для пошукових систем.
  3. TDK для кожної сторінки, де T (Title) – заголовок, D (Description) – опис, про що саме сторінка, K (Keys) – одне фокусне та/або додаткові ключові слова. 
  4. Оригінальний медіа контент (фото, відео) з прописаними атрибутами alt та підписами.
  5. Регулярне оновлення сайту за допомогою новин, блогів, медіа матеріалів.
  6. «Білі посилання» – посилання на сторонніх якісних ресурсах, розміщене «ручками».
  7. Платне просування за допомогою сервісів Google Ads.

Навіть за умови виконання всіх вимог піднімання сайту в органічній видачі потребує від 3 місяців до року. 

Це зумовлюється конкурентним середовищем, кількістю запитів і відповідністю сайту цим запитам і актуальним налаштуванням згідно з правилами системи.


ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНІ SEO-ТЕКСТИ

Оптимізація текстів потрібна для полегшення пошуку ресурсу, компанії або товарів чи послуг. Наразі є популярною фраза: «Спитайте у Ґуґла». 

Саме з питань користувачів SEO-менеджери формують ключові слова та запити, які складають у семантичне ядро.

Семантичне ядро для сайту з 9-11 сторінок зазвичай складається з 180-200 ключових слів. Це не означає, що всі треба використати відразу. 

Для оптимізації тексту достатньо 6-7 пошукових фраз – фокусне та додаткові ключові слова, які розподіляються наступним чином:

  • Високочастотні слова – за якими є найбільше запитів за темою (1-2 слова).
  • Середньочастотні слова – з меншою кількістю запитів (1 слово).
  • Низькочастотні слова – з невеликою кількістю запитів (3-4 слова).

Співвідношення визначається за статистичними даними, які надає сервіс Google Keyword Planner.

Також підсилюють позиції у видачі та в цілому підживлюють тексти LSI-ключі – латентні семантичні слова. 

Це окремі слова або фрази, які стосуються теми сторінки та предмету, про який пишемо. Їх використання в тексті всіляко вітає Ґуґл. 

Якщо ці слова та фрази лягають у контекст, ними пишуть цілі речення.

Так формується хмара зі слів, які наче окутують і пронизують кожен текст на сайті від першого абзацу до останнього та розміщуються за такою схемою:

  1. Основне (фокусне) ключове слово. Охоплює заголовок, перший абзац і підзаголовок.
  2. Додаткове ключове слово. Міститься в тексті, в списках та може додаватися до підзаголовків.
  3. Допоміжні ключові слова. Розподіляються в тексті у вільному порядку.
  4. LSI-слова. Проходять скрізь текст і є частиною загального контексту.

Концентрація ключових слів у тексті для природного сприйняття змісту коливається на рівні 1,5-2%. Показник визначається за допомогою спеціальних сервісів, які розберемо в наступній статті разом із кейсами з моєї практики.

 

Наталія Казьоннова,

копирайтер Bee&RoOl