Блог

Копірайтинг для бізнесу: топ-7 типів текстів

При спілкуванні з замовниками або маркетологами компаній часто чую фразу: «Я вмію писати тексти», або «Всі тексти (новини) для сайту ми написали самі», або «Та що там писати ці тексти, кожен може!». 

Найкращий варіант, коли співрозмовник чесно визнає: намагалися писати самі, але не виходить, і потрібна допомога. В цю мить щиро радію та залюбки беруся за проект. 

Чим вирізняється копірайтинг для бізнесу

Завдання бізнес-копірайтера – написати просто, зрозуміло та цікаво для цільової аудиторії про продукт, послугу, товар тощо. 

Тексти для бізнесу поєднують:

  • просте викладення без зловживання термінологією;
  • речення без складних граматичних конструкцій і надбудов;
  • лаконічність без зайвих «прикрас», канцеляризмів і штампованих виразів;
  • структурованість і зручність для читача без вигадливої верстки та шрифтів;
  • використання розмовної лексики без зловживання жаргонізмами.

Окремо виділяємо рекламні матеріали, сценарії, слогани або особисті блоги. Тут емоційний контекст часто є необхідним. Художні прийоми посилюють зміст і вплив на цільову аудиторію.

Втім надмірні «красивості» призводять до зворотного ефекту – втрати довіри. Також варто обережно працювати зі страхами та болями – є великий ризик передавити та налякати.

Кожен текст має чітку мету та прогнозований вплив на цільову аудиторію. Читач розуміє, яку проблему вирішує за допомогою продукту, як покращує життя, середовище або настрій.

З аудиторією завжди спілкуємося її мовою та доносимо цінності, що відгукуються. Людина читає наче про себе, навіть коли немає особистого звернення. 

Тексти для бізнесу: провідні формати

У текстах для бізнесу я виділяю 7 основних типів: 

  • Новина. Будь-яка нова інформація – додаткові послуги, оновлення лінійки, акції або навіть оголошення про зміни в графіку роботи.
  • Інформаційна стаття. Опис продукту або групи продуктів, важливі та цікаві факти, особливості використання або розповідь про компанію тощо. До цієї категорії належать тексти, що інформують, але не містять новинного контенту.
  • Рекламна стаття. Реклама продукту – пряма або непряма, без яскравого призову до дії.
  • Текст, що продає. Докладний матеріал про продукт/послугу з акцентом на переваги та наполегливим призовом до дії. Тісно пов’язаний з комерційною пропозицією.
  • SEO-текст. Стаття під видачу у пошукових системах за ключовими словами. Може бути інформаційною, рекламною та такою, що продає.
  • Блог. Стаття об’ємом до 300 слів, яка містить цікаву та корисну інформацію, що стосується продукту або послуги. Часто відповідає на запитання цільової аудиторії та є провідним засобом органічного просування.
  • Лонгрід. Матеріал обсягом до 1000 слів, який містить ґрунтовну аналітичну або оглядову інформацію, цікаву цільовій аудиторії. Зазвичай читається «по діагоналі», тому містить потужне резюме з ключовими фактами та висновками.

Для ефективного просування рекомендую чередувати формати. Так читач отримує корисний ненав’язливий контент. Поступово стає постійним клієнтом і користувачем продуктів, товарів або послуг.

Бізнес отримує подвійну вигоду – високі позиції в органічному пошуку та лояльних клієнтів. За однієї маленької умови – ви пропонуєте якісний контент.

Наталія Казьоннова,

 копірайтер Промо студії Bee&RoOl