Блог

Як перевірити SEO-тексти: відпочиваємо на хмарах

Продовжуємо досліджувати анатомію копірайтингу і поговоримо про те, як перевірити SEO-тексти на відповідність вимогам пошукових систем.

СЕРВІСИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ: МІЙ ВИБІР

Кожен текст для сайту містить хмару ключових слів із семантичного ядра (далі – СЯ).

При написанні важливо дотримуватися балансу між змістом, використанням ключових слів і способами образності мовлення. Це стосується:

  • ввідних слів, уточнень,
  • епітетів, метафор, алегорій тощо,
  • крилатих виразів і розповсюджених цитат.

«Красивості» – головні вороги якості та суттєво впливають на результати аналізу, який виконують спеціальні сервіси. 

Я обрала для себе ADVEGO та TEXT.RU. У сервісі ADVEGO ви можете окремо зробити SEO-аналіз тексту, перевірити орфографію та орфографічні помилки. TEXT.RU одночасно перевіряє унікальність, SEO й орфографію.

Кожен сервіс має власні критерії оцінки текстів, які в цілому збігаються в разі відповідності вимогам пошукових систем і здорового глузду. Має бути баланс між бажанням догодити Ґуґлу та дотриманням інтересів читача.

ЩО ОЗНАЧАЄ НУДОТА ТЕКСТІВ

Завжди обираю читача, тому що є нишпорки для ключових слів – про це поговоримо докладно наступного разу. Втім підтвердженням SEO-якості тексту з точки зору ADVEGO є:

  • Вода – до 75%. Розраховується як співвідношення незначимих слів до загальної кількості слів.

Ідеальний показник для тексту російською – 55-60%. У текстах українською параметр нижчий у 2-2,5 рази.

Це пов'язано з орієнтацією алгоритму на російську. Водночас граматика української відповідає структурі західних мов, потребує менше слів для виразу думки, а слова коротші та місткіші.

  • Класична нудота документу – до 3-4%. Алгоритм рахує відсоток вживання найбільш частотного слова та видобуває квадратний корінь із загальної кількості входжень.

  • Академічна нудота – це співвідношення ключових і значимих слів за спеціальною формулою, про яку розробники не дуже воліють розповідати.


Є ще один параметр, на якому не акцентує сервіс, але його беруть до уваги SEO-менеджери. Це те, як слова вишиковуються в таблиці «Семантичне ядро».


Бажано, щоби щільність одного слова була в межах 2%, а перші слова формували основний запит сторінки, для якої пишемо текст.

Сервіс TEXT.RU просто підсвічує слова в текстовому полі та зазначає, чи відповідає текст вимогам щодо SEO:

  • Вода – до 15%,

  • Заспамленість (кількість ключових слів у тексті) – норма 30-60% (до 30% - текст не оптимізований, понад 60% – заспамлений).


СЯ сторінки збирається в дві таблиці, де автоматично формуються групи ключових слів і слова за частотою використання.

 

СЕМАНТИЧНЕ ЯДРО ОДНІЄЇ СТОРІНКИ

В обох випадках є співпадіння ключових запитів: «радиатор uterm», а також TEXT.RU додатково виокремив ключ «стальные панельные радиаторы». Це основне фокусне слово для всього сайту.

На прикладі бачимо, як семантичне ядро збирається на кожній сторінці. Водночас для сторінки «Якість продукції» ключову фразу формують слова «uterm качество радиатор». 

За запитом «uterm радиатор» відвідувач приходить саме на цю сторінку – це так зване розбавлене входження ключового слова, про що ми також поговоримо.

P.S. Наостанок звертаю увагу, що в ADVEGO SEO-аналіз тексту є безкоштовним. TEXT.RU має ліміт на безкоштовні перевірки, оскільки аналіз SEO інтегрований в перевірку унікальності. 

Обидва сервіси щоденно виділяють певну  кількість символів для перевірки на унікальність. Мені цей параметр не цікавий, на відміну від якості SEO. Як гадаєте, чому?

 

Наталія Казьоннова,

копирайтер Bee&RoOl