• Головна
  • Блог
  • Як обрати послуги копірайтера: ТОП-5 ознак якісних текстів

Блог

Як обрати послуги копірайтера: ТОП-5 ознак якісних текстів

В Україні послуги копірайтера користуються високим попитом. Бізнес приділяє більше уваги контенту та будує комунікації з цільовою аудиторією в тому числі за допомогою текстів. 

Утім чи кожний фахівець, який себе позиціонує як копірайтер, насправді є автором? І як відрізнити якісний текст від банального графоманства або гонитви «за тисячами»?

ТОП-5 ОЗНАК ЯКІСНОГО ТЕКСТУ ДЛЯ БІЗНЕСУ

Копірайтери на біржах фрілансу постійно сперечаються: чи потрібно мати хист до слова? Або можна навчитися писати тексти для бізнеса за допомогою знань і практики?

Деякі автори відстоюють думку, що написання текстів – це сакральний дар. Більш того, вчитися - лише псувати талант. Прагматичні автори, які заробляють копірайтингом, дотримуються думки про необхідність професійного навчання. 

Хист, дійсно, відіграє другорядну роль. Потрібно розуміння сутності професії та очікувань цільової аудиторії. 

Якщо ми говоримо про високе мистецтво, музику або справжню літературу, тут таланту належить провідна роль. Коли йдеться про бізнес-копірайтинг, моя думка: людина, яка вміє працювати з інформацією, може навчитися писати тексти. Ключові фактори – схильність до аналізу та критичне мислення.

Ми пишемо тексти щодня: листуємося по роботі, в месенджерах, дописуємо в соцмережах. У школі писали твори, в юності – листи коханим, в дорослому віці – заяви, скарги та інші документи.

Щоразу знаходимо слова та форму для висловлення думки. В більшості випадків адресати нас розуміють з першого разу. В іншому випадку знаходимо нові слова та фрази, і достукуємось до співбесідника або аудиторії. 

Тексти для бізнесу – це конструктор, як я писала в попередньому матеріалі. Результат залежить виключно від того, наскільки ретельно та вправно ми підбираємо деталі та приганяємо їх одна до одної. Якісний текст відрізняють:

  • чітка структура з заголовками та розділами, визначеними підзаголовками;
  • нумеровані або марковані списки для виокремлення ключових позицій;
  • короткі речення до 15 слів у прямому порядку, без складних зворотів;
  • абзаци з 3-4 речень, кожен з яких є завершеною думкою;
  • форматування з виділенням абзаців, заголовків, списків.

Додатковими перевагами тексту є цитати, факти, фото. Контент оздоблює текст, надає йому живого звучання. При цьому зберігається загальний стиль – чіткий, діловий, конкретний.

Хочете розповісти історію? Використовуйте цитати, а для ілюстрації – фото. Факти надають тексту вагомості та достовірності.

ТОП-5 ПРАВИЛ СТВОРЕННЯ ТЕКСТІВ ДЛЯ БІЗНЕСУ

Втім раджу дотримуватися балансу між емоціями та тим, що прагнете донести до співбесідника. Пропоную прості прийоми, які допомагають створювати якісні тексти:

  1. Писати в формі листа від першої особи близькій людині – чоловіку, коханому, дитині, батькам, подрузі тощо. Це наче розмова, яка точиться тут і зараз – ви розповідаєте про те, що для вас є найважливішим, і зосереджуєтесь на предметі. Потім перетворюєте текст у потрібний формат.
  2. Пам'ятати, що 80% роботи з текстовою інформацією відбувається на рівні підсвідомості. Лише 20% часу ми оформляємо думки, які вже записані в глибинах мозку. 
  3. Планувати час для «відпочинку» тексту. Відразу після закінчення роботи ми не бачимо помилок, неточностей, тавтологій, кривих і зайвих фраз. Це нормально, і є особливістю свідомості. Найкращий варіант – «переспати» з текстом, а потім після власних редагувань показати друзям або колегам і попросити дати чесний фідбек.
  4. Писати від руки. Коли беремо ручку, папір і починаємо писати, активізується підсвідомість. Спочатку можна записувати маячню, яка тісниться в голові, очистити свідомість від бруду. Через декілька хвилин на папері з’являться перші змістовні фрази та поступово ви зрозумієте, що пишете зв’язний текст. Далі діємо за порадою в пункті 3 – відкладаємо, переварюємо, а вже потім набираємо в текстовому редакторі та редагуємо.
  5. Писати якомога більше. Це корисна навичка та випадок, коли кількість поступово переходить у якість за умови критичного ставлення до текстів і сприйняття думки оточуючих. 

Текст ви пишете для цільової аудиторії, навіть якщо це одна людина. Коли отримуєте очікуваний фідбек, приходить розуміння – у мене виходить. Це момент істини, аналізу контенту власного виробництва та розуміння, як надалі будувати комунікації.

Якщо копірайтер «втирає», що кожен текст пише «з нуля», це свідчить про неорганізованість. Зазвичай ми маємо «загашник» з шаблонами, структурами та навіть «рибами» найбільш поширених статей. Але при цьому кожен текст є унікальним, тому що містить різну інформацію, навіть якщо пишемо на одну тему.

 

Наталія Казьоннова,

копірайтер Bee&RoOl