• Головна
  • Блог
  • Як оформлювати тексти: приклади із реальної практики копірайтера

Блог

Як оформлювати тексти: приклади із реальної практики копірайтера

Сприйняття текста напряму залежить від форматування статей. Важливий не тільки сам контент, але й оформлення та оздоблення.

Пропоную три прикладі зі своєї практики та провідні засади структури текстів.

 

СТРУКТУРА ТЕКСТУ: ОБОВ'ЯЗКОВІ РОЗДІЛИ

 

Є велика ілюзія, що користувачі не читають тексти. Втім пошукові системи постійно вдосконалюють алгоритми зчитування контенту роботами, а стандарти Google передбачають мінімальний об'єм у 300 слів. Деякі фахівці з SEO радять писати лонгріди до 1000 слів. 

 

Водночас яскраво відслідковується тенденція щодо зменшення кількості ключових слів у статтях. Для пошуку достатньо дати загальний контекст сторінки та правильно оформити метатеги при оптимізації.

 

Також роботи звертають увагу на оформлення та структуру, яка має містити… Тут видихаємо та враховуємо призначення тексту, що саме пишемо:

  • діловий документ,
  • статтю або блог для вебу,
  • допис для соціальних мереж.

У кожному випадку використовуємо різні елементи оформлення із уже класичного переліку:

  • заголовок розповідає, про що саме текст;
  • підзаголовок виокремлює підрозділи та структурує;
  • абзац містить завершену думку та перехід до наступної тези;
  • нумеровані та марковані списки структурують переліки, якості, відмінності, ознаки;
  • світлини або відео ілюструють текст, надають йому живості та привертають додаткову увагу;
  • вбудовані дописи із соціальних мереж доповнюють статті важливою інформацією без втрати унікальності;
  • емодзі допомагають оформити пости в соцмережах.

Звісно, що все добре в міру – в одному тексті недоцільно використовувати всі сім елементів. Тому пропоную розглянути три шаблони – для кожного типу тексту.

 

ЯК ЗАЛИШАТИСЯ ДОРЕЧНИМИ ПРИ КОМУНІКАЦІЯХ З РІЗНИМИ АУДИТОРІЯМИ

 

Приклад 1 (мал. 1). Прес-анонс події – тренінгу для жінок. У цьому документі не потрібні підзаголовки, тому основний акцент на наступні елементи:

  • панель логотипів (може бути фірмовий бланк),
  • заголовок,
  • абзаци з вирівнюванням по ширині,
  • корисні посилання, які також зберігаються в вихідному документі *.pdf,
  • робота зі шрифтами: використовується один шрифт у різних варіантах: звичайний, жирний, курсив.

Документ виглядає охайно, легкий для сприйняття та читання. 

Цей прес-анонс поширили понад 20 медіа по всій Україні. Його оформлення було одним із факторів зацікавленості з боку журналістів і редакторів.

 

“Для відокремлення абзаців краще використовувати відступ клавішею «Enter», а не міжрядковий інтервал 1,5 або 2.

При копіюванні ці налаштування можуть збитися. Текст перетвориться на суцільне полотно, якщо користувач вибере опцію

«Вставити тільки текст». Також це додає ускладнень при розміщенні статей на веб-порталах. Власне, до них і переходимо”.

 

Приклад 2. Посилання на статтю в персональному блозі: «Заливной пирог на кефире из рисовой муки: легкий перекус на каждый день»

 

При публікаціях у вебі рекомендую дотримуватися такого шаблону:

  • Обов'язковий заголовок
  • Вступна частина – один абзац із 2-4 речень у 3-4 рядки.
  • Підзаголовки через кожні 100-150 слів.
  • Відокремлення абзаців порожнім рядком.
  • Списки там, де це доречно, але не менше трьох пунктів, оптимально – 5, максимум – 7*. 
  • Фотографії та відео, але так, щоби заключною частиною публікації був текст.
  • Посилання – бажано захоплювати дієслова як сильну частину мови, на котрій базується сенс фрази.

* Водночас уникаємо парних чисел (4, 6, 8), бо є магія цифр 3 і 7. А п'ять – це просто красиво. До того ж, читач не запам'ятає більше 7 пунктів списку та кине його читати.

 

Приклад 3 (мал. 2). Публікації у соціальних мережах. Це абсолютно інший тип розміщення інформації, який передбачає:

  • Заголовок великими літерами, якщо в ньому є потреба.
  • Абзаци, відокремлені порожнім рядком.
  • Помірне та доречне використання емодзі.

На початку квітня Фейсбук запустив у групах сервіс форматування текстів у постах, що дуже зручно для просування контенту. Раніше така опція була доступна тільки в нотатках на публічних сторінках.

 

Інстаграм не квапиться тішити якісним форматуванням, тому для коректного оформлення абзаців рекомендую бота в Телеграмі – Text4InstaBot (@text4instabot). Функціонал також дозволяє вирівнювати текст по центру або перекреслювати слова для створення додаткового впливу на читача.

 

 

Наталія Казьоннова,

 

копірайтер Bee&RoOl